首先我要謝謝很多歌迷熱心幫我翻譯。但是我堅持了那麼久,還是想自己寫。雖然有點慢,但是至少都是我努力寫的哈哈。希望你們不要怪我喔。 

首先,我知道大家都很擔心我的眼睛,對嗎﹖好啦,我現在感覺已經好多了! 醫生說我康復的速度就好像火箭一樣,所以我只需要多一點時間休息 …不要擔心啦,ok? 老實說,雖然只有一天的時間在香港,但是我很開心。我做了好多事情…吃了好多美食,見見好朋友,像一個普通人在街上走(雖然我常常被路人認出來),整個感覺真的很棒。 

其實,去香港是一個非常臨時的決定,因為拍戲的部份暫時取消了。 而我又很想念以前我在香港逛街的日子 ,真的很好玩…哈哈! 不幸的是, 眼睛受傷卻破壞了這趟原來我很享受的旅程,,我甚至想過我會不會瞎掉啊! 我有想到如果我眼睛瞎掉的話,我就會退出演藝圈,當時我真的很難過也其實很害怕! 不過,這個經驗讓我上了一課, 更提醒了我眼睛是多麼的重要 。所以我也要跟大家說,一定要好好愛護自己的眼睛喔,好嗎﹖ 

有些事情想跟你們分享﹐最近我看了兩部戲﹐…一部是Nicholas Cage主演的扭轉奇蹟,另一部是劉德華主演的童夢奇緣。 

當我在看童夢奇緣的時候, 我真的很感動, 最後也忍不住哭了起來 ,尤其是劉德華演出對他過世的母親有多想念的時候。在當時, 我真的回想了很多自從我母親過世後我經過的改變!。但是別擔心,我現在很好啦…我已經恢復了☺ 其實這電影要表達的正好是我一直以來相信著的道理…人生那麼短暫,所以要珍惜! 不管人生有多短,不管人生有多糟糕,不管你必須忍受什麼疾病﹔你還是必須堅強地努力讓自己活得最好,也要珍惜每一天在你身邊陪伴你的人! 

另一部電影,扭轉奇緣,有點像 ’命運好好玩’! 同樣是告訴我們不要錯過生命中任何機會 ,也不要覺得現在你所擁有的都是理所當然! 我們跟親人還有愛人之間的關係,是金錢沒辦法買到的,也沒有人知道我們還剩下多少時間,right? 但是我們知道我們還有機會去感激它,原諒自己和別人在過去的日子裡所犯的錯。我真的很喜歡看這種有意義的電影,因為可以學習到很多事情。我真的希望我未來所參與的工作都能像這些電影一樣帶給你們這種影響! 

其實,我常常給人的印象是我是一個清楚知道自己要的是什麼的人。可是,我有時候的確有點矛盾…我進入演藝圈以後最大的犧牲是我失去很多可以跟親人相處的時光,這是在這個世界上比什麼都來得重要的,因為時光是沒有辦法用金錢換來的…我時常跟自己說我每一天在演藝圈的日子裡,我都要努力工作,不管後來成功或失敗,我所犧牲的,至少值得! 可能很多人都認為我有現在的成績是非常幸運 , 因為很多藝人可能需要更多的時間才有我現在的成績 。其實我完全明白有些人會這麼想,但是不一樣的人看事情的角度也會不一樣…對我來說,我的親人永遠是最重要的,我想這就是為什麼我常常會讓我一直搞不清楚自己的立場。

有時候,一個人在台灣生活,有時候會覺得自己很孤獨,但是一直讓我堅持下去的動力就是你們給我的愛還有支持… 知道為甚麼我會經常這樣說嗎?? 因為你們都是真心的! 沒有任何動機的支持著我… 100%真心的支持! 我真的很珍惜這一切,所以我不怕說出來,雖然有些人說我這樣很虛偽,但是誰在乎??? :-) 我想說什麼就說什麼。因為這都是我的真心話 

讓我們也一起加油吧…你也一樣~有我的祝福和支持:-) 

小分享: 

失去了一切,財富就不算什麼了,要健康喔,好嗎﹖ 

 

English Version

First of all, I know you guys are very worried about my eye, right? Well, I’m feeling much better now! Doctor says my speed of recovery is like a rocket so all I need is some more rest… Don't worry, ok ☺ Honestly, I had a great time in HK even though it was only for a day. I did many things… eat lots of yummy food, met up good friends, walked around the streets like an ordinary person (although I was always approached by passersby ) and the feeling was great. Actually, going to HK was a last minute plan as filming was cancelled and I really missed the times in the past where I used to shop around HK, which was FUN FUN FUN… haha! Unfortunately, my eye somehow spoiled the whole trip, which I really enjoyed, and at that moment, I thought I would go blind! I have thought of leaving showbiz if I were to go blind and it was a very sad moment and indeed scary! However, this experience made me learn a lesson and it will definitely remind me on how important our eyes are. So, I would like to inform all of you to take really good care of your eyes, ok! 

Something to share with you guys… actually, I have watched 2 movies recently… called ‘A Family Man’ (扭傳奇蹟) starring Nicholas Cage and the other is ‘Wait Til You’re Older’ (童夢奇緣) starring Andy Lau. 

While watching ‘Wait Til You’re Older’, I got so emotional until I wasn’t able to control my tears especially the part when Andy Lau showed the love for his mum who passed away and how much he missed her. At that moment, I really thought a lot about how my life has changed after my mum passed away! Well, don't worry… I am ok now… I have put all my emotions back to normal. Actually, this movie is trying to tell us what I have always believed in… Life is short, so CHERISH IT! No matter how short life is, no matter how miserable life is, even if you incur any kinds of illnesses; you still got to be brave enough to live the best in your life and cherish the people beside you everyday!

The other movie, ‘A Family Man’, is something similar to ‘Click’! Again, it tells us not to miss any opportunity in life and not to take things for granted! The relationship between our families and loved ones is something that money cannot buy and no one knows how much time we have left! But what we do know is we STILL have the chance to appreciate, forgive and make up for what we did wrong in the past with one another. I really love watching movies like these as they are very meaningful and we can learn a lot form them. I very much wish all my future projects could bring this kind of impact to many of you around the world! 

Actually, I have always given people the impression that I know what I want in my life. However, I do have one big dilemma… My biggest sacrifice entering showbiz is losing the time spent with my family and to me, it’s more important than anything in this world as TIME is what money can never buy… I always tell myself that I have to work hard and focus on my work as much as possible and to cherish every opportunity and every moment of my everyday life in showbiz so whether I succeed or fail, the sacrifices are at least worthwhile! Many might think I am lucky to be where I am now since most artistes require a longer time to reach this stage. Well, I fully understand that but different people look at things differently… For me, my FAMILY always comes first and I guess that's why I’m always confused with where I stand! 

Sometimes, I do feel lack of love as I’m staying by myself in Taiwan but what really kept me going is the love and support from all of you… You know why I always say this? Because you guys are REAL! No Motives at all… 100% support from your heart! I really cherish you all and that's why I always show my appreciation but some people might say I am a hypocrite to say these kinds of things but WHO CARES??? :-) I want to say what I want to say and it all truly comes from my heart! 

LET’S JUST DO YOUR BEST… You have my blessings and support too :-) 

Quote to share: - 

Wealth is nothing without everything! Stay healthy and happy always,ok? 

吳尊無名

arrow
arrow
    全站熱搜

    尊樺已滅燈 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()